kukkuu

...jatkaa ompelusten osalta siitä mihin aiempi blogini PIKKUPIKKURIIKKI RETROILEE jäi...

maanantai 30. syyskuuta 2013

Isomman tyttösen toive...

Kauhea into olis ommella ja tänne näitä tuotoksia omaksi muistoksi ja "näytille" laitella mutta tuo aika ei oo yhtään mun kaveri...se juoksee nopeemmin kun mä ja nytkin lomaviikko takana jonka aikana oli suunnitelmissa ommella, niin kuinkas kävikään...niin oon kiireinen lomalainen että ompelut jäi kyllä aika vähiin...MUTTA......onneksi vanhempi tyttäreni toiveineen tuli käymään ja saatiin tekemättömien kankaitten kasaa edes hippasen pienemmäksi.
Tämän kankaan olen joskus voittanut jostain kangas arvonnasta ja vaikka aika ihana ja raikas onkin, se ei mua ole oikeestaan koskaan "koskettanut", siksipä olikin tosi kiva että Minttu iski siihen silmänsä ja juuri siitä halusi itselleen "alhaalta pussittavan paidan"...
...hän nimittäin tuli luokseni ja kertoi että Katjan(Kissankulman) blogissa on paita jollaisen hän haluaa..näytti paitaa kuvasta ja selitti että heman pitää pussittaa, pitkät hihatkin hän haluisi(malli oli lyhythihainen) ja että äiti saa päättää millanen kaulus...
...äiti tykkää isoista kauluksista ja sitähän tähänkin kokeiltiin kankaan sallimissa määrissä. Ihan tyytyväinen nopsakkaan pikaompeluun olen ja pääasia on se, että tyttö tykkää!!!
 Ja oi että... 
...mä niin toivon että tyttö rohkaistuisi ompelemaan itsekkin ja huomaisi että ompelu  ja kivan tekeminen ei todellakaan ole vaikeeta ja vaadi koulujen käymistä, vaan itselle saa tehtyä ihan vaan "roiskasemalla", ilman sen kummempia kaavojakaan, työ opettaa tekijäänsä ja suurin kynnys varmasti on se aloittaminen! Äiti on tytölleen jo saumurinkin ostanut ;)  joten jos innostus iskee niin ompelemaan vaan...   =)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tää tykkää kyllä! Enkä mä haluais ommella itelleni vaatteita, koska sitte en vois ajatella ja sanoa että äiti teki... (: Äitin tekemä on aina kuitenki ihan oma juttusa! -Minttu

pikkupikkuriikki kirjoitti...

Voi kuinka hienosti sanottu..kiitos =) ja kyllähän äiti tekee...mitäpä ei rakkaillensa tekisi... <3